Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.05.2021 08:03 - Човешката библиотека: Не съдете книгите по корицата
Автор: valeska Категория: Други   
Прочетен: 4222 Коментари: 15 Гласове:
16


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 
Преди 21 години в Дания се заражда едно движение, което днес вече се е разпространило в над 80 страни по света – „Човешката библиотека“. Проектът е иновационнен начин за борба с предразсъдъците и стереотипите, където и да ги има и в каквата и област да са те.

„Човешката библиотека“ за първи път е реализирана на музикален фестивал в датския град Роскиле от младежката организация „Спри насилието“, в която членуват младежи от 12 г. до 18 г. В началото акцията се е приела като малко събитие в рамките на по-голямо такова. Но постепенно инициативата привлича вниманието на все повече организации, които проявяат интерес към концепцията на живата библиотека.

Основната идея на „Човешката библиотека“ и това, което я отличава от традиционната библиотека е това, че в нея книгите, като основен елемент на библиотеката не са направени от хартия. Ролята на книги се изпълнява от живи хора, които говорят и разказват за себе си, за случки от своя живот. Обикновено това са хора, към които обществото има устойчиви предубеждения, било то на расова, рилигиозна, сексуална или др. основа.

Всяка книга-човек си има заглавие „безработен“, „бежанец“, хомосексуален“ и т.н. „Книгите“ стоят в специално помещение и чакат да бъдат „заети“, а когато това стане е важно „читателят“ да умее „да слуша“, за да вникне в историята на главния герой, разказана от самия него. По този начин „Човешката библиотека“ се опитва да помогне на хората да се изправят срещу собствените си предразсъдъци и предубеждения.

Повечето от „Човешките библиотеки“ по света преминават под формата на временни мероприятия, но вече съществуват и постоянни човешки библиотека. Първата такава е открита през 2006 г. в Австралия.

„Човешката библиотека“ е интересен начин да осъзнаем факта, че човек не е просто една дума, с която обикновено го определяме, а съвкупност от истории, емоции, преживявания, причини и следствия, заобикаляща среда и т.н. И също както книгата, не бива да бъде съден само по корицата.

image



Тагове:   библиотека,


Гласувай:
16



1. notfun - ..ахъъмм..тук, долу горе..
30.05.2021 08:12
си налучкала важна ( моя) Тема...
макар, че е бая налудно, и ..абстракто, презентирана..
нужни са Закони, и сериозни наказания..а, не медийни..пушилки..
точноо, затова, ще пиша, и днес..
нали, тъй, барболеске..да сложим б логова вълна, м?
поздрави и на бай тишко,спинка ли))
цитирай
2. valeska - хехе злодейке... на много важна се правиш! Не си желана в моя блог, твоето мнение не ме интересува!
30.05.2021 08:22
notfun написа:
си налучкала важна ( моя) Тема...
макар, че е бая налудно, и ..абстракто, презентирана..
нужни са Закони, и сериозни наказания..а, не медийни..пушилки..
точноо, затова, ще пиша, и днес..
нали, тъй, барболеске..да сложим б логова вълна, м?
поздрави и на бай тишко,спинка ли))

цитирай
3. notfun - верноо,...и ти си Злодейка...а, сестра ти..коРва...
30.05.2021 08:31


нали, подчертах не си ТИ важната..а Темата,нали..
опитваш, да се измъкнеш пак.. най-лузерски,"милаа"...
споко, тепърва..започваме)
цитирай
4. valeska - Ще оставя коментара ти, не ми се занимава с теб!
30.05.2021 08:43
.
цитирай
5. milady - мерси..бегай да..слагаш ++++
30.05.2021 09:10

Спокоо..
аз,мога да ти /до/развия Темата...
затова ,казвам винаги, аз защитавам Идеи/ идеал/
а не.."популярни"блокери и блоГерици)
до скоро..валескова..
цитирай
6. tonsun - Интересно! :)Но една мисъл се ...
30.05.2021 09:31
Интересно! :)
Но една мисъл се загнезди в главата ми. Доколко разказаната история от "човешката книга" е реална, а не художествена измислица? Защото се убеждавам все повече, че преобладават фентъзито и НЕнаучната фантастиката, а чистата документалистика/реалистика/ е почти на изчезване.
Освен това някои "човешки книги" направо натрапват своето присъствие чрез паради, прайдове и пр.; както сама виждаш, дори чрез елементарните си коментари ;)
Нямам нищо против какво е съдържанието на която и да е "книга" в собствената й "библиотека". Но когато се появява в общественото пространство, редно е да не натрапва своето съдържание пред това на останалите "книги", до момента когато някой ше прояви интерес, да се информира за съдържанието й.
Готин уикенд, Вал! (hi)
цитирай
7. milady - бай тишко, благ за репликата..
30.05.2021 10:13
добре че е неделя, та да се..порадваме "един на друг" ))
за разлика от теб..Аз, търся, чета и..намирам, най вече..авторски..документалистики
тук, съм съгласна с теб..ненавиждам народни пУезии, хоръри,фантазми и..др.мармалади)


Интересно! :)
Но една мисъл се загнезди в главата ми. Доколко разказаната история от "човешката книга" е реална, а не художествена измислица? Защото се убеждавам все повече, че преобладават фентъзито и НЕнаучната фантастиката, а чистата документалистика/реалистика/ е почти на изчезване.
цитирай
8. valeska - Здравей, Тонсън!
30.05.2021 11:05
По неписано правило „различните” (и не става въпрос толкова за облекло, пиърсинги и татоси, колкото за нещо друго, което е вътре в нас, не толкова повърхностно) биват изолирани, отритнати и неразбрани. А което хората не разбират предпочитат да зачеркнат и заличат. Колкото другите са различни за нас, сигурно и ние сме толкова различни за тях. Ние сами преценяваме до колко различността ще е неприемлива за нас. И защо да е неприемлива, когато винаги ще има дебели и слаби, умни и глупави, красиви и грозни, хетеро- и хомосексуални, бели и черни.
п.п. Не съм ходила в такава библиотека и не знам до колко хората са искрени, но има начини да се разбере дали човекът отсреща фантазира и говори неистини за себе си.
цитирай
9. tonsun - По неписано правило „различните” ...
30.05.2021 11:51
valeska написа:
По неписано правило „различните” (и не става въпрос толкова за облекло, пиърсинги и татоси, колкото за нещо друго, което е вътре в нас, не толкова повърхностно) биват изолирани, отритнати и неразбрани. А което хората не разбират предпочитат да зачеркнат и заличат. Колкото другите са различни за нас, сигурно и ние сме толкова различни за тях. Ние сами преценяваме до колко различността ще е неприемлива за нас. И защо да е неприемлива, когато винаги ще има дебели и слаби, умни и глупави, красиви и грозни, хетеро- и хомосексуални, бели и черни.
п.п. Не съм ходила в такава библиотека и не знам до колко хората са искрени, но има начини да се разбере дали човекът отсреща фантазира и говори неистини за себе си.


Напротив, Вал!:) Ежедневно си в такава "библиотека"
Целият свят е една безумна "Човешка библиотека". И колкото и да ни се иска да "прочетем" определени книги, избрани по наш вкус, всеки ден ни се налага да прочитаме разни"книжлета", които оставят блудкав или гаден вкус в устата.
Много добре разбрах, какво имаш пред вид под "различни" и приемам твоята теза. Но никой няма право да натрапва и вади дивиденти от своята различност. Както и никой няма право да изисква от останалите да го харесват, одобряват, припознават... и пр. по причини, незнайно какви и известни само нему.
Светът е шарено място. Хората също. Всеки има своите разбирания и предпочитания и одобрява и харесва различни неща. Ако успеем да проявим толерантност и се опитаме да не определяме и съдим даден човек, според нашите разбирания, да не го хулим или подиграваме, само защото ние не сме като него , то вече ще има някакъв напредък.
Но пак повтарям, че никой няма правото да претендира за привилегии, поради една или друга своя различност. Малък пример: Няма как да приема, че Орфей е чернокож, заради едната политкоректност. Едва ли чернокижете биха се съгласили Мартин Лутър Кинг да бъде изигран от Алек Болдуин или Робърт де Ниро.
Никъде по света хетеросексуалните не правят паради, за да навират голи задници и цици в лицата на останалите и да демонстрират своята сексуалност.
Не искам да ме наричат Родител 1 /2 ..
Светът е оцелял до сега, защото има някакви правила, които всеки един от нас е длъжен да спазва. Нарушат ли се правилата, играта загрубява и резултатите са катастрофични...
цитирай
10. milady - ...тонсън,байо, хайде да си пишем по мъжки/ валескова, да си наглежда..гювеча)
30.05.2021 13:46

редовната ти програма..да се жалваш от "некои" познати ,и непознати..лица..
ти, защо се цупиш, и правиш 15 х поста...
..с най грозни и тъ..картинки..за това, че аз.../примерно..
не харесвам лексо..подобният колега, и неговият безумен..маниер на чатене..
или, киффлата, без мармелад, или Тролицата мараОбщата, с 99 имена..също така,и дядо борна
безумно лигав..дрт мизантроп.с пошли намеци)
и за Гого Стар, съм писала предостатъчно..
за да намесваш тук и "различните" по полова ориентация, е нужен специален пост..
ТЕ са преследвани,унижавани, и тормозени...така е, защото,са различни..
а, никой не тормози "пияният" иван, който бие жена си и децата си..
през ден, два? Ъм?
не се забърквай в каша, от която..нямаш шанс,да се измъкнеш
/ пра пра пра дядо ми - Сун Дзъ..Изкуство на Войната

аз затова, защитих МимоГарсия, а презирам вашата блоКова "етика"..
защото сте страхливи и..фалшиви мишки..които ;търсят' най вече ++++
и така, ще продължавам..струва си Идеята,нали,на Любов и Свобода,
се надяваме всички!)

кака ти Джулия, без усмивки..
цитирай
11. tonsun - Де го чукаш, де се пука!Уваж...
30.05.2021 15:31
Де го чукаш, де се пука!

Уважаема, milady!
От твоето изявление се оказа, че ти мразиш почти цялото "блогово човечество"! Всеки един поради различна причина. Значи, всеки един от тях, за теб е РАЗЛИЧЕН!
И всеки от тях показва своята личност, чрез чувствата, облечени в слово пред нас.
Значи, "различния" Мимо защитаваш с бойка страст, докато "различните", Лекс, Борн, Уондър, Вал, Тикоев, и пр., и пр., и пр. .... със същата бойка страст нападаш и унижаваш?!?
С какво точно и защо трябва да съпреживеем със съчувствие унижението на Мимо, а унижението на останалите е напълно заслужено, според твоите критерии?!? Преследването, унижението и заплахите на тези, които сама си изброила е в пъти по-гадно и повече, отколкото на гореспоменатия.
Би ли обяснила, Драга, защо аршина с който мериш е различен???
За краткото време, което съм в този сайт, забелязах, че преследваш, обиждаш, заплашваш, ругаеш... всеки, който не е съгласен /а в някои случаи и който е съгласен - явно в зависимост, каква щръклица те е ущипала!/ с теб и твоите тези. Но ако някой се опита да ти опонира и да те постави на мястото ти, надаваш бесен вой до небесата?
Сега ще се опитам да ти обясня в прав текст, точно от какво се "жалвам".
Нямам проблем с "различните" от мен, а с маниера им да ми налагат своите мисли, чувства, разбирания, вярвания, ...и т.н. Когато някой по натрапчив или долнопробен начин се опита да ме тури в собствения си калъп... Те точно това ми идва в повече и ми се подпалват фитилите.
Веднага ти давам пример: Коя точно си ти, за да определяш колко поста ще пусна, какви точно картинки ще сложа и какво точно ще напиша в постовете си?!? Що трябва да даваш някому наклон на инструмента му как, къде и кога да го използва? Имаш си блог /пардон, забравих, че са множество твоите блог-ове/ пиши си каквото си искаш и както си искаш. Ако някой се заинтересува, ще дойде и ще коментира при теб; Ако не - ще се коментираш самосиндикално от безбройните си профили и ще демонстрираш активност.;)

ПП: И нали си наясно, че с усмивка или без усмивка, антипатията ни е взаимна;):)))))))

Шегувкам се!
Няма как да мразя хора, които не са в моето обкръжение или които не познавам. Такива хора могат да предизвикат единствено безкрайната ми досада!;)


цитирай
12. catforlife - Много хубава идея. Не се учудвам, че ...
30.05.2021 16:05
Много хубава идея. Не се учудвам, че е в Дания-северните страни имат много добра социална политика.
Още един начин да станем малко по-емпатични. Емпатията НЕ Е състрадание, съжаление или съгласие. Ние сме различни хора и не можем да съпреживеем същото, но можем да се опитаме да разберем.
Що се отнася до "различните"-мисля следното: Представете си, че сте на концерт на любима група. Много от хората са много високи и виждат сцената, но има едни (да кажем 10 процента), които са много по ниски. Те не виждат нищо. Затова организаторите решават с част от средствата да закупят стълбички, с които ниските, да се изравнят с по-високите и така всички да могат да виждат. Виждате ли нещо притеснително в това? Аз не... струва ми се справедливо. Ако обаче организаторите решат да дадат на ниските още по-високи стълбички и ги изкарат на първите редове?!
Мда, не е ок.
Разбирай: намирам за напълно нормално-инвалидите, бедните, майките на деца с увреждания, хората, които по една или друга причина са останали без средства да се подпомагат. Тези, които са по-слаби или дискриминирани-да бъдат в достатъчна степен защитени от закона и в някъкъв смисъл и от обществото...
Разбира се положението в момента е страшничко... Защото "различните" се използват за политически цели, защото някои "различни" смятат, че трябва да са по-равни от другите и защото за някои ролята на жертва е многоооо, многоооо удобна.
Иначе съм напълно съгласна с tonsun - Орфей - чернокож WTF?
Никога няма да спра да вярвам, че трябва да се стремим света ни да е по-справедлив. Едва ли това ще стане с изкривявания и крайности...

цитирай
13. notfun - никой не пише, и заплашва.."твоите" кумири, нар "приятели"
30.05.2021 16:18
не се опитвай да се оплиташ в Речетатива на..СелскиКръчмар..
ти си преди всичко..НИКОЙ..г н никой..тишенце..бай бай..

Значи, "различния" Мимо защитаваш с бойка страст, докато "различните", Лекс, Борн, Уондър, Вал, Тикоев, и пр., и пр., и пр. .... със същата бойка страст нападаш и унижаваш?!?
цитирай
14. tonsun - не се опитвай да се оплиташ в Рече...
30.05.2021 16:48
notfun написа:
не се опитвай да се оплиташ в Речетатива на..СелскиКръчмар..
ти си преди всичко..НИКОЙ..г н никой..тишенце..бай бай..

Значи, "различния" Мимо защитаваш с бойка страст, докато "различните", Лекс, Борн, Уондър, Вал, Тикоев, и пр., и пр., и пр. .... със същата бойка страст нападаш и унижаваш?!?



Те точно за това ти говорех!!!
Ако някой не е съглаен с теб, жилиш, като оса; плюеш, като кобра...
И нали се сещаш, че не си ти човекът, който да определя, дали съм НИКОЙ или НЯКОЙ!!! Мнението ти за мен въобще не ми е важно и можеш да си го завреш, тамо 'дето .... те сърбелясва най-много;)
Само, позволи ми, за N-ти път да те "светна", че нямам нищо общо с така обсебилия те Бай Тишо, Тишенце, Тоти ... и пр. мокри вариации, в които ме обличаш и сънуваш. ;)

ПП: А между другото... Кой, по дяволите, е тоя Мимо?!?
цитирай
15. valeska - https://mimogarcia.blog.bg/
30.05.2021 17:27
Тонсън, Кет, благодаря за коментарите! Успешна нова седмица!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: valeska
Категория: Музика
Прочетен: 877303
Постинги: 530
Коментари: 4780
Гласове: 23192
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031